Go to Top
Per 19 oktober 2020 is Comercia onderdeel van De Webmakers, voor meer informatie klik hier.

Omzet detailhandel groeit in 2021 door hoge verkopen via webshops

Meer webshops dan fysieke winkels

Ondanks de lange sluiting van fysieke winkels, is de omzet van de detailhandel in 2021 gegroeid. Dit is grotendeels te danken aan de grote groei van verkopen via online kanalen, zoals een webshop. De online verkopen zijn namelijk met 25% gestegen.

Einde van het jaar naar verwachting meer webshops dan fysieke winkels

De omzet van webshops blijft groeien, terwijl er gaten ontstaan in de winkelstraten. De afgelopen 10 jaar zijn veel fysieke winkels gesloten. 1 op de 6 winkels heeft de deuren gesloten, wat neer komt op 14.000 winkels. 

Tegenover de sluiting van de vele non-food winkels staat wel een groei in webshops van 12.500 naar 63.000. De groei is explosief door de corona crisis. Als er vanuit wordt gegaan dat de groei van het aantal webwinkels en de sluiting van het aantal fysieke winkels in 2021 stabiliseert, zullen er aan het einde van dit jaar alsnog meer webshops dan fysieke non-food winkels zijn. (bron)

Webshops: winstgevend, toegankelijk en een groot bereik

Dat een webshop een winstgevend verkoopkanaal kan zijn, wisten we al. Je bereikt er een grote doelgroep mee én het is heel toegankelijk. Klanten kunnen eenvoudig hun aankopen doen vanaf de plaats waar zij zich bevinden. Je hoeft er niet eens meer voor naar een fysieke winkel.

Uiteraard kent een fysieke winkel ook meerwaarde, maar een webshop kan wel als een goede aanvulling óf vervanging dienen. Een goedlopende webshop kan zorgen voor constante verkopen en een verhoging van de omzet. Daarnaast kent het hebben van een eigen webshop nog meer voordelen.

Eigen webshop?

Heeft deze blog je aan het denken gezet? En wil je meer informatie over de mogelijkheden voor een webshop voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met één van onze experts!