Go to Top

Webshop strategie

Waarom wordt de nieuwe webshop een succes? In het antwoord op deze vraag is hopelijk iets van een strategie te ontdekken. In praktijk wordt vaak te makkelijk gedacht over wat er komt kijken bij een webshop. Sterker nog, over het algemeen is er vooraf géén enkel idee over de strategie. Het is dan ook niet gek dat een groot deel van de webshops maar een zeer korte levensduur heeft. Het is dus cruciaal om een goed beeld te hebben van de strategie van de webshop.

Webshop strategie

Een goede webshop strategie is onmisbaar.

Een winnende webshop strategie

We helpen onze klanten met het opstellen van een heldere webshop strategie. Vaak is het eindresultaat slechts één A4’tje! Een waardevol document dat bijdraagt aan de focus en het maken van verstandige keuzes in het project. De belangrijkste onderdelen van een goede webshop strategie zijn de volgende:

  • Waarom gaan klanten iets in de webshop kopen?
  • Wie zijn de klanten van de webshop?
  • Wat doe je anders dan de concurrentie?
  • Wanneer is de webshop een succes? (doelstellingen)

Met eerlijke en onderbouwde antwoorden op de bovenstaande vragen is de kans van slagen veel groter. Vaak wordt ontdekt dat er toch nog wat scherper moet worden nagedacht over de beoogde webshop. Neem daarom de tijd om een goede strategie op te stellen. Soms is het er direct en soms pas na een periode van bijschaven.

Behoefte aan hulp bij het opstellen of aanscherpen van de webshop strategie?

Maak een (telefonische) afspraak om voor een eerste kennismaking. Wij zijn benieuwd naar jouw uitdagingen en ambities! 

Meer weten over onze andere diensten?