Go to Top

Search Engine Marketing (SEM)

Wat is SEM?SEM Search Engine Marketing

Online Marketing kent verschillende takken en daarbij ook vele termen. Er zijn vele mogelijkheden in de online omgeving die jouw product of dienst kunnen promoten. Search Engine Marketing (SEM) is daar een van. Search Engine Marketing is een overkoepelde term voor SEO en SEA. Deze diensten hebben het doel om zoveel mogelijk verkeer vanaf zoekmachines te realiseren die weer kunnen zorgen voor “conversies”.

Google Marketing

Google is de grootste zoekmachine wereldwijd. In Nederland heeft deze zoekmachine een marktaandeel van 90,31% op desktop en gemiddeld zo’n 98% op de smartphone en tablet (bron). Hoogstwaarschijnlijk gebruik je Google zelf ook regelmatig voor bijvoorbeeld het opzoeken van feiten, websites, producten, etc. Daarnaast gebruik je misschien ook de diensten YouTube en Gmail wel.

Google heeft een zogenaamd “ranking algoritme” ontwikkeld dat bepaalt welke websites en specifieke pagina’s er worden weergeven bij de zoekopdracht van de gebruiker. Dit algoritme is constant in beweging zodat de meest relevante pagina’s en websites worden weergeven. De mogelijkheden bij Google zijn eindeloos. Je kunt behoorlijk ver gaan met het optimaliseren van je website of adverteren op de verschillende kanalen van Google. Het is belangrijk om te weten wie jouw doelgroep is en welke zoektermen zij gebruiken. Comercia is E-commerce en OpenCart specialist en heeft jarenlange ervaring met het optimaliseren en bouwen van zoekmachine vriendelijke en consument vriendelijke websites.

Conversies door SEMCustomer Journey

Vaak wordt bij een website naar het aantal bezoekers gekeken. Veel interessanter zijn de conversies. Een conversie is het moment wanneer een bezoeker van een website overgaat tot een aankoop, aanvraag, of een andere commercieel interessante actie. Het genereren van meer conversies kun je onder andere doen met SEO en SEA.

Google heeft verschillende tools waarmee je inzicht kan krijgen in het gedrag van de consument. Wat voorafgaat aan de conversie en wanneer deze heeft plaatsgevonden. Gebruik Google Analytics om je onlineactiviteiten te analyseren. Daarnaast is er ook de mogelijk om iedere transactie te registreren middels “enhanced e-commerce tracking”. Dit geeft retailers inzicht in de winstgevendheid van marketingkanalen en het gedrag (de conversiepaden) van gebruikers die iets hebben besteld. Uiteindelijk kan je er dus op deze manier achter komen wat je “return on investment” is. Je wilt dat opbrengsten en investeringen in balans blijven.

SEO

SEO (Zoekmachine optimalisatie) omvat een aantal activiteiten dat wordt verricht om hoger te scoren in de zoekresultaten van een zoekmachine. Techniek, content, populariteit en betrouwbaarheid zijn feiten die een zoekmachine erg belangrijk vindt. Comercia kan jou helpen bij het optimaliseren van alle aspecten die invloed hebben op de vindbaarheid van jouw website. Wij bieden abonnementen aan om samen met jou de strategie te bepalen die voor jouw website een conversie-verhogende werking kunnen gaan bieden.

SEA

SEA (zoekmachine advertenties) zorgt voor meer websitebezoekers door middel van advertenties. SEA draait om doelgerichte campagnes. Zo kun je bijvoorbeeld adverteren op de verschillende diensten van Google, op verschillende tijdstippen en op andere websites die jouw (terugkerende) klanten vaak bezoeken. De mogelijkheden zijn eindeloos. Met een pakkende advertentietekst, met de juiste zoektermen en het juiste budget, bereik je het juiste doelgroep. Comercia kan je helpen bij het optimaliseren en creëren van jouw SEA strategie. Wij bieden abonnementen aan om samen met jou de strategie te bepalen die ervoor gaan zorgen dat meer potentiële klanten op jouw website tot conversie zullen overgaan.

Wil je een abonnement afsluiten voor SEM compleet. Wij zijn zeer flexibel neem gerust contact op met onze Online Marketing specialist.