Go to Top

Enhanced E-commerce Tracking

Customer JourneyWat is Enhanced E-commerce Tracking?

E-commerce Tracking betekent letterlijk het bijhouden van online verkoopgegevens. Enhanced E-commerce Tracking is een functie van Google Analytics welke inzicht geeft in het volledige bestelproces van de klant in jouw webshop. Zo krijg je antwoord op de vraag waar er mensen binnenkomen, waar ze doorgaan binnen de “Customer Journey” en waar ze de website verlaten.  Per stap in deze journey kan de conversie gemeten worden, waardoor veel gerichter de conversie in zijn totaliteit verbeterd kan worden.

Naast het in de gaten houden van de “Customer Journey” kan men ook in de gaten houden hoeveel bestellingen er zijn geplaatst, hoeveel omzet er is geweest en wat daarbinnen de populairste producten waren. Onlangs is de functie toegevoegd dat men inzicht kan krijgen in het betaalgedrag van de klanten.  Zo kunt je jouw webshop afstemmen op de data verkregen uit Enhanced E-commerce Tracking.

Enhanced E-commerce Tracking is geschikt voor elk CMS systeem. De implementatie van Enhanced E-commerce Tracking vereist specialistische kennis van zowel de tracking-technieken als de processen in jouw webshop. Deze twee moeten op elkaar worden afgestemd voor een optimaal resultaat.

Onderbouwde aanpassingen met Comercia

Comercia kan je helpen bij het implementeren en optimaliseren van jouw Enhanced E-commerce Tracking. Belangrijk hierbij is niet alleen de implementatie, maar vooral ook de interpretatie van de gegevens die eruit komen en de conclusies die daaruit moeten volgen. Heb je de ambitie om ook dit jaar een forse groei te realiseren met jouw webshop?  Wil je goed onderbouwde aanpassingen doen in jouw webshop, in plaats van slechts vertrouwen op jouw onderbuikgevoel? Neem dan contact op via het contactformulier.

Bekijk al onze Online Marketing diensten.

enhanced e-commerce tracking