Go to Top
Per 19 oktober 2020 is Comercia onderdeel van De Webmakers, voor meer informatie klik hier.

Het belang van een goede contactpagina

Het belang van een contactpagina

Vertrouwen is een belangrijk onderdeel in het aankoopproces van een consument. Is er geen vertrouwen? Dan zal er niet worden overgegaan tot een aankoop. Zorg dus dat bezoekers van jouw webshop jou vertrouwen zodat ze jouw producten kopen. Om meer vertrouwen te krijgen is een goede contactpagina belangrijk.

Het vertrouwen van de consument

Met alleen goede producten kom je er niet als webshop. Hoe goed het product ook is, als er geen vertrouwen is van de consument, zal er geen aankoop plaatsvinden. Misschien herken je dit zelf ook wel? Je bestelt liever een product bij een betrouwbare webshop. 

Een manier om vertrouwen te creëren is door benaderbaar en laagdrempelig te zijn. En hoe kun je dit beter doen dan door een contactpagina aan te bieden? Op deze manier kunnen consumenten eenvoudig contact met je zoeken. Het is dan uiteraard wel van belang dat je ook ingaat op deze vragen.

Een contactpagina voor meer vertrouwen van de consument

Een contactformulier zorgt ervoor dat consumenten het gevoel krijgen dat er geluisterd wordt naar hun klachten of feedback. Dit is belangrijk: consumenten vinden het namelijk belangrijk om te weten dat zij worden geholpen als er iets mis gaat. Daarom moet er in ieder geval een mogelijkheid zijn om contact op te nemen.

De functies van een contactpagina

  1. Klantenservice
  2. Pers & PR
  3. Verkoop
  4. Human Resources

Het is belangrijk dat je met je contactpagina iedereen kunt helpen én kunt doorverwijzen naar de juiste persoon. Heeft iemand bijvoorbeeld een vraag over hun order? Verwijs hen door naar de contactpersoon van klantenservice. Maar als iemand een vraag heeft over een mogelijke samenwerking, is het ook belangrijk dat de contactgegevens voor deze contactpersoon ook op de contactpagina benoemd staan.

Voorkom teveel mailtjes door een Veelgestelde vragen pagina (FAQ) toe te voegen. Hiermee krijg je niet alleen minder mailtjes, maar krijgen bezoekers waarschijnlijk ook sneller antwoord op hun vraag. 

  1. Zorg dat je contactpagina makkelijk te vinden is
  2. Zorg dat mensen zich welkom voelen op jouw contactpagina
  3. Vermeld de benodigde contactinformatie
  4. Voeg een relevante call-to-action toe
  5. Gebruik dezelfde tone of voice als op de rest van de website