Go to Top

Blog

Exact Online koppeling met OpenCart

Iedere organisatie heeft een duidelijke visie en focus nodig om het optimale te presteren. Betreedt je teveel neventerreinen, dan zal blijken dat aan datgene waar je sterk in bent minder aandacht kan worden gegeven. En dat merk je vervolgens weer aan verschillende factoren, zoals imago, klanttevredenheid, de kwaliteit van het product en de mate waarin jouw collega’s zich prettig voelen op hun plek. Het antwoord is Exact Online koppeling met OpenCart. …Lees meer

Comercia realiseert Billink Achteraf betaalmodule voor OpenCart

OpenCart betaalmodule van Billink Steeds meer webwinkeliers bieden consumenten de mogelijkheid om achteraf te betalen in hun webshop. Dit is mede ingegeven door het feit dat een groot deel van de Nederlandse consumenten het liefst pas betaalt op het moment dat het product is ontvangen. Het wekt extra vertrouwen en het genereert een laagdrempelige manier van afrekenen. Dit resulteert in de praktijk vaak tot conversie verhoging en omzetstijging. Billink is …Lees meer

Vergelijking OpenCart vs Magento

Op dit moment zijn OpenCart en Magento de meest populaire Open Source Webshop platformen. Open source betekent in de kern dat de (bron)code volledig toegankelijk is er een onafhankelijke community werkt aan de (door)ontwikkeling van het platform. Onlangs verscheen op de website van Twinkle een artikel waarin OpenCart als beste uit de test kwam. In dit artikel vergelijken we OpenCart met Magento om je te ondersteunen bij de oriëntatie op het meeste geschikte …Lees meer

Veiligheid OpenCart webshop optimaliseren

Veiligheid OpenCart Na het installeren van OpenCart is het verstandig om een aantal stappen door te voeren om de veiligheid te optimaliseren. Door het onderstaande stappenplan op te volgen zorg je ervoor dat jouw OpenCart webshop beter beveiligd is. Veiligheid OpenCart: Beheer 1. Zorg dat de beheer gebruiker geen admin heet. De meest voorkomende gebruikersnaam die er bestaat om een website of webshop te beheren, is admin. Mocht het dus …Lees meer

De invloed van pagerank op de vindbaarheid van je webwinkel

PageRank meet het belang van een website. Gebaseerd op dit belang worden zoekresultaten getoond. Hoe wordt Pagerank bepaald? Google vindt het heel belangrijk dat er zoveel mogelijk links naar je pagina’s verwijzen. Ze beschouwen links als stemmen, dus een pagina die naar een andere pagina verwijst levert 1 stem op. Als je er over nadenkt klopt dat, aangezien mensen graag refereren naar belangrijke, goede content. Google kijkt vervolgens naar de pagina …Lees meer

De webwinkel trends voor 2013

Webwinkeltrends 2013 Er is weer een nieuw jaar aangebroken en daarom kijken we vooruit naar de trends die zich aan het ontwikkelen zijn en waar je als webwinkelier voordeel van kunt hebben. Hieronder behandelen we de webwinkel trends zoals personalisatie, de toename van mobiele webwinkels, het gebruik van Sociale Media en een vereenvoudigt bestelproces. Personalisatie Het toepassen van personalisatie in webwinkel is niet nieuw, maar gaat in 2013 wel een grotere …Lees meer

Le Connaisseur opent drie OpenCart webshops

Le Connaisseur heeft recentelijk drie OpenCart webshops gelanceerd. Le Connaisseur verkoopt een breed scala van kwalitatief hoogwaardige producten als wijn, champagnes, Belgische bonbons, noten en zuidvruchten, delicatessen en gebak via het internet en via de winkel in Den Haag. Alle kennis die in de afgelopen decennia door het team van Le Connaisseur is opgebouwd over de lekkerste wijnen, champagnes, chocolade en andere delicatessen, is gebundeld in het overweldigende assortiment van de …Lees meer

Juridische aandachtspunten voor de webwinkelier

Online verkoop blijft maar stijgen. Consumenten hoeven namelijk niet meer door weer en wind allerlei fysieke winkels af, maar kunnen van achter de computer gemakkelijk het gehele assortiment bekijken in verschillende webwinkels. Het is aan webwinkeliers om deze consumenten te bedienen, maar webwinkeliers moeten wel een aantal punten in ogenschouw nemen bij de levering aan consumenten. Het is een voorwaarde om de voorwaarden van internetverkoop goed te kennen. In dit artikel …Lees meer

Wat betekent de BTW-verhoging voor jouw webwinkel?

Per 1 oktober 2012 gaat de BTW omhoog van 19% naar 21%. Maar wat heeft dit voor invloed voor jou als webwinkelier en wat dien je precies aan te passen? Eenvoudig gesteld: Jij als webwinkelier dient een extra BTW groep aan te maken voor 21%, zodat alles per 1 oktober 2012 goed door blijft lopen en de juiste BTW bij de producten te zien zijn en op de facturen berekend worden. …Lees meer

Gevolgen nieuwe cookiewetgeving voor jouw webwinkel?

Sinds begin juni is de nieuwe cookiewetgeving van kracht. De belangrijkste consequentie voor webshops / websites is dat wanneer er bezoekinformatie wordt opgeslagen dit moeten worden goedgekeurd (d.m.v. opt-in) door de bezoekers. Dit houd in dat je proactief jouw bezoekers toestemming moet vragen m.b.t. het opslaan van deze informatie. Functionele cookies Cookies die direct gerelateerd zijn aan de functionele werking van de webshop (bijv: het opslaan van het winkelmandje) of …Lees meer