Go to Top

Blog

SEO: Website Ranking Checklist

Wanneer je achter jouw computer gaat zitten en een zoekmachine gebruikt, krijg je vrijwel meteen een lijst te zien van zoekresultaten. Hoe vinden zoekmachines webpagina’s upie overeenkomen met jouw geformuleerde zoekopdracht, en hoe wordt de volgorde van de zoekresultaten bepaald? Het antwoord is Website Ranking. In deze blogpost zijn we ervan uitgegaan dat men al inzichten heeft in zoektermen en doelgroep.  Google heeft in Nederland het grootste marktaandeel. Wanneer je de …Lees meer

Google krijgt recordboete: Wat betekent dit voor de Online Retailer?

Nog nooit kreeg men zo’n hoge boete opgelegd door de Europese Commissie. De boete die Google gisteren opgelegd kreeg omtrent hun dienst “Google Shopping” betreft een recordbedrag van 2.42 miljard euro. Google zou misbruik hebben gemaakt van hun machtspositie met als gevolg oneerlijke concurrentie. Van Google wordt verwacht dat de huidige ‘’Google Shopping” binnen 90 dagen is veranderd of uit de lucht is. Doen ze dit niet, dan komt bovenop …Lees meer

Nieuw: OpenCart 3.0

Deze week is de laatste versie van OpenCart gereleased, OpenCart 3.0. OpenCart 3 komt met nieuwe updates en er zijn nieuwe features toegevoegd zoals “Marketplace” en “Translations”. We laten je in deze blogpost een aantal vergelijkingen zien met OpenCart 2.3 zodat je een beter idee van de nieuwe functionaliteit krijgt. In deze blogpost is gebruik gemaakt van Engelse termen, waarschijnlijk is er al een Nederlandse admin beschikbaar. OpenCart 3.0 Extensions Zoals …Lees meer

Smartphonegebruik retail: Micro Moments

Tegenwoordig gebruiken consumenten hun smartphone als adviseur en assistent wanneer het om aankopen gaat. Het gaat om kleine momenten, ofwel “micro-moments” die het gedrag van consumenten bepalen en die daarom voor grote kansen kunnen zorgen voor (online) retailers. Laten we even teruggaan naar hoe de algemene webshop-ervaring eerder was. Wanneer een consument op zoek was naar inspiratie dan ging deze online scrollend door een vaak veel te grote website-catalogus. Het …Lees meer

Exact Online koppeling met OpenCart

Iedere organisatie heeft een duidelijke visie en focus nodig om het optimale te presteren. Betreedt je teveel neventerreinen, dan zal blijken dat aan datgene waar je sterk in bent minder aandacht kan worden gegeven. En dat merk je vervolgens weer aan verschillende factoren, zoals imago, klanttevredenheid, de kwaliteit van het product en de mate waarin jouw collega’s zich prettig voelen op hun plek. Het antwoord is Exact Online koppeling met OpenCart. …Lees meer

Comercia realiseert Billink Achteraf betaalmodule voor OpenCart

OpenCart betaalmodule van Billink Steeds meer webwinkeliers bieden consumenten de mogelijkheid om achteraf te betalen in hun webshop. Dit is mede ingegeven door het feit dat een groot deel van de Nederlandse consumenten het liefst pas betaalt op het moment dat het product is ontvangen. Het wekt extra vertrouwen en het genereert een laagdrempelige manier van afrekenen. Dit resulteert in de praktijk vaak tot conversie verhoging en omzetstijging. Billink is …Lees meer

Vergelijking OpenCart vs Magento

Op dit moment zijn OpenCart en Magento de meest populaire Open Source Webshop platformen. Open source betekent in de kern dat de (bron)code volledig toegankelijk is er een onafhankelijke community werkt aan de (door)ontwikkeling van het platform. Onlangs verscheen op de website van Twinkle een artikel waarin OpenCart als beste uit de test kwam. In dit artikel vergelijken we OpenCart met Magento om je te ondersteunen bij de oriëntatie op het meeste geschikte …Lees meer

Veiligheid OpenCart webshop optimaliseren

Veiligheid OpenCart Na het installeren van OpenCart is het verstandig om een aantal stappen door te voeren om de veiligheid te optimaliseren. Door het onderstaande stappenplan op te volgen zorg je ervoor dat jouw OpenCart webshop beter beveiligd is. Veiligheid OpenCart: Beheer 1. Zorg dat de beheer gebruiker geen admin heet. De meest voorkomende gebruikersnaam die er bestaat om een website of webshop te beheren, is admin. Mocht het dus …Lees meer

De invloed van pagerank op de vindbaarheid van je webwinkel

PageRank meet het belang van een website. Gebaseerd op dit belang worden zoekresultaten getoond. Hoe wordt Pagerank bepaald? Google vindt het heel belangrijk dat er zoveel mogelijk links naar je pagina’s verwijzen. Ze beschouwen links als stemmen, dus een pagina die naar een andere pagina verwijst levert 1 stem op. Als je er over nadenkt klopt dat, aangezien mensen graag refereren naar belangrijke, goede content. Google kijkt vervolgens naar de pagina …Lees meer

De webwinkel trends voor 2013

Webwinkeltrends 2013 Er is weer een nieuw jaar aangebroken en daarom kijken we vooruit naar de trends die zich aan het ontwikkelen zijn en waar je als webwinkelier voordeel van kunt hebben. Hieronder behandelen we de webwinkel trends zoals personalisatie, de toename van mobiele webwinkels, het gebruik van Sociale Media en een vereenvoudigt bestelproces. Personalisatie Het toepassen van personalisatie in webwinkel is niet nieuw, maar gaat in 2013 wel een grotere …Lees meer