Go to Top

Blog

Update Google Boete

liEind juni kreeg Google een recordboete van 2,4 miljard euro opgelegd van de Europese Commissie. Google zou met hun product Google Shopping misbruik hebben gemaakt van hun machtspositie. De Europese Commissie stelde een ultimatum: binnen 90 dagen moest Google Shopping zo aangepast worden dat de geclaimde monopoliepositie opgeheven zou zijn. Hierop werd vanuit Google geantwoord dat ze tegen de uitspraak in beroep zouden gaan, dit gebeurde maandag 11 september. Wijziging Google …Lees meer

Verkopen via Facebook met “Shoppen”

Wellicht heb je er al eens over gehoord, maar het is mogelijk om via facebook jouw producten te verkopen. Het kost niets en je hoeft zelfs geen percentage van je inkomsten af te staan. Simpel en via je eigen zakelijke facebookpagina. In deze blogpost helpen we je stapsgewijs om deze functie toe te voegen aan jouw pagina, je producten te plaatsen en uiteindelijk te verkopen via Facebook. Stap 1: Facebook Winkel openen Het winkelgedeelte …Lees meer

Content is king!

Content marketing is een term die je waarschijnlijk al regelmatig voorbij hebt zien komen. Daarbij lijkt anno 2017 “Content is king” een spreekwoord te zijn die bij elke marketeer bellen doet rinkelen. “Content is king” waren de woorden die Bill Gates (mede-oprichter, Microsoft) in 1996 uitsprak toen hij het over internet had en wat hij dacht dat dit medium teweeg zou kunnen brengen. Internet zou een belangrijke bron worden. Inmiddels zijn …Lees meer

Communicatie draait niet alleen om sales

Een relatie tussen klanten en bedrijven bestond voorheen alleen uit de geschiedenis van de aankopen van de klant. Bedrijven waren alleen maar bezig met communicatie omtrent de sales. Door ontwikkelingen en verandering van de behoeftes van de klant wordt er tegenwoordig meer gecommuniceerd buiten een aankoopproces om. Heb je een recensie geschreven van jouw onlangs aangeschafte stofzuiger? Of heb jij bijvoorbeeld een fort gebouwd van jouw Coolblue doos? Er is nu wetenschappelijk …Lees meer

Omnichannel met koppeling SW-Retail en OpenCart

Wij zijn een technisch georiënteerde onderneming. Onze specialisatie is om zoveel mogelijk toegevoegde waarde voor onze klanten te leveren. Deze klanten bevinden zich voor het grootste deel in de online retail. Steeds meer online retailers kiezen ervoor om ook weer offline te gaan verkopen en andersom. Na multichannel en cross channel houdt men zich tegenwoordig bezig met omnichannel. Bij multichannel en cross channel draait het om het gebruiken van meerdere …Lees meer

Duplicate Content: Ins & Outs

Wat is duplicate content? Als online retailer lees je er waarschijnlijk heel erg veel over. Vragen als “Heeft duplicate content invloed op SEO?” en “Hoe kan ik duplicate content voorkomen?” zijn regelmatig in je naar boven gekomen. In deze blogpost proberen we in duidelijke taal alle ins en outs over dit onderwerp toe te lichten. Wat is duplicate content? Duplicate Content houdt in dat twee webpagina’s dezelfde inhoud bevatten. Onder inhoud wordt …Lees meer

SEO: Website Ranking Checklist

Wanneer je achter jouw computer gaat zitten en een zoekmachine gebruikt, krijg je vrijwel meteen een lijst te zien van zoekresultaten. Hoe vinden zoekmachines webpagina’s die overeenkomen met jouw geformuleerde zoekopdracht, en hoe wordt de volgorde van de zoekresultaten bepaald? Het antwoord is Website Ranking. In deze blogpost zijn we ervan uitgegaan dat men al inzichten heeft in zoektermen en doelgroep.  Google heeft in Nederland het grootste marktaandeel. Wanneer je de …Lees meer

Google krijgt recordboete: Wat betekent dit voor de Online Retailer?

Nog nooit kreeg men zo’n hoge boete opgelegd door de Europese Commissie. De boete die Google gisteren opgelegd kreeg omtrent hun dienst “Google Shopping” betreft een recordbedrag van 2.42 miljard euro. Google zou misbruik hebben gemaakt van hun machtspositie met als gevolg oneerlijke concurrentie. Van Google wordt verwacht dat de huidige ‘’Google Shopping” binnen 90 dagen is veranderd of uit de lucht is. Doen ze dit niet, dan komt bovenop …Lees meer

Nieuw: OpenCart 3.0

Deze week is de laatste versie van OpenCart gereleased, OpenCart 3.0. OpenCart 3 komt met nieuwe updates en er zijn nieuwe features toegevoegd zoals “Marketplace” en “Translations”. We laten je in deze blogpost een aantal vergelijkingen zien met OpenCart 2.3 zodat je een beter idee van de nieuwe functionaliteit krijgt. In deze blogpost is gebruik gemaakt van Engelse termen, waarschijnlijk is er al een Nederlandse admin beschikbaar. OpenCart 3.0 Extensions Zoals …Lees meer

Smartphonegebruik retail: Micro Moments

Tegenwoordig gebruiken consumenten hun smartphone als adviseur en assistent wanneer het om aankopen gaat. Het gaat om kleine momenten, ofwel “micro-moments” die het gedrag van consumenten bepalen en die daarom voor grote kansen kunnen zorgen voor (online) retailers. Laten we even teruggaan naar hoe de algemene webshop-ervaring eerder was. Wanneer een consument op zoek was naar inspiratie dan ging deze online scrollend door een vaak veel te grote website-catalogus. Het …Lees meer