Go to Top
Per 19 oktober 2020 is Comercia onderdeel van De Webmakers, voor meer informatie klik hier.

5 redenen waarom jouw webshop een blogpagina moet hebben

Belang blogpagina voor webshop

Veel webshops beschikken over een blogpagina: en dit is een slimme keuze. Met een blogpagina kun je namelijk veel extra informatie delen over producten, je bedrijf en veelgestelde vragen beantwoorden. Daarnaast zijn blogs ook goed voor de vindbaarheid van je webshop. Lees meer over het belang van een blogpagina in deze blog.

  • Belangrijke producten benoemen

Elke webshop beschikt over producten die belangrijk zijn, waar de meeste omzet uit wordt gehaald. Om deze extra aandacht te geven, kun je deze uitlichten op je blog pagina. Op deze manier kun je meer verkeer genereren naar de pagina’s van deze producten. 

Daarnaast kun je op een blogpagina ook meer informatie kwijt over producten dan op de productpagina zelf. Hierdoor kun je niet alleen meer informatie aan je bezoekers geven, maar ook beter scoren in de zoekmachines.

  • Nieuwe producten aankondigen

Geen betere plaats om nieuwe producten aan te kondigen dan een blogpagina. Het nieuwe product wordt dan niet zomaar ‘verstopt’ tussen de rest van het assortiment maar wordt speciaal uitgelicht. 

Als er vaste lezers zijn van je blog of als je deze deelt via social media of een nieuwsbrief, komen jouw potentiële klanten direct in aanraking met het nieuwe product. 

  • Veelgestelde vragen beantwoorden

Het beantwoorden van veelgestelde vragen kan op verschillende manieren. Je kunt bijvoorbeeld een veelgestelde vragen pagina (FAQ) aanmaken om hier een verzameling van de meest gestelde vragen te beantwoorden.

Maar als een vraag bijvoorbeeld vaak wordt gesteld of een lange uitleg vergt, is het ook mogelijk om hier een volledige blogpagina aan te wijden. Zo kun je uitgebreid op het onderwerp ingaan én is het mogelijk om hier apart mee te scoren in de zoekmachines. 

  • Updates binnen het bedrijf delen

Binnen een bedrijf verandert er wel eens wat: denk aan een verhuizing of een nieuwe samenwerking. Als dit het geval is, kun je deze updates delen op de blogpagina. Zo ben je volledig transparant naar je doelgroep toe waardoor dit vertrouwen opwekt en je een band op kunt bouwen. 

  • Goed voor je SEO

Als laatste, en zeker niet de minst belangrijkste reden, is een blogpagina ook goed voor je zoekmachine optimalisatie (SEO). De blogs richten zich namelijk op een specifiek zoekwoord waardoor je hier mee kunt scoren in de zoekmachines.

Daarnaast kun je met deze blogs ook linken naar de huidige productpagina’s. Met deze interne links kun je ‘link juice’ doorgeven aan de andere pagina.

Het regelmatig schrijven van blogs zorgt ervoor dat er met enige regelmaat nieuwe content op je website verschijnt. Google vindt dit belangrijk en zou jou hierdoor weleens een betere ranking kunnen geven in de zoekmachines.

Blog pagina toevoegen aan jouw webshop?

Beschikt jouw webshop nog niet over een blogpagina? Overweeg dan eens om er één te laten koppelen. Comercia is jouw webshop specialist en kan er niet alleen voor zorgen dat er een blogpagina wordt gekoppeld aan je webshop, maar kan ook het regelmatig plaatsen van blogs voor je uit handen nemen.

Meer weten?

Neem dan vrijblijvend contact op met onze webshop experts